Eenvoudige oplossingen voor complexe problemen

Niets is moeilijker dan het bieden van eenvoudige oplossingen. Helemaal als de problemen uitermate complex zijn. Toch is dat precies wat Julian elke dag opnieuw doet door een strategisch inzicht te combineren met een pragmatische aanpak. Verwacht geen ellenlange rapporten, ingewikkelde adviezen of complexe modellen. Julian komt met overzichtelijke oplossingen die je direct zelf kunt toepassen.

Download hier ons stappenplan om sneller, beter en blijvender je doel te realiseren

Download hier ons stappenplan om sneller, beter en blijvender je doel te realiseren ・

Merkadviesbureau in Amsterdam

“Brandgurus denkt in problemen en komt met oplossingen die werken.”

— Julian Stevense

Diensten:

  • Bij de ontwikkeling van de merkpositionering wordt gebruik gemaakt van het door Brandgurus ontwikkelde 9P-model waarin interne en externe inzichten worden gekoppeld aan de basis voor uitwerking. Positionering, propositie en persoonlijkheid zijn de belangrijkste uitkomsten, waarbij scherp wordt gekeken naar externe pijnpunten en interne problemen die de gewenste voorkeurspositie in de weg staan. Desgewenst kan de uiteindelijke brand manual worden aangevuld met de tone-of-voice en tone-of-visual die bij het merk passen en de do’s en don’ts voor het intern en extern communiceren van het merk.

  • Bij de ontwikkeling van de organisatiepositionering worden vooraf duidelijke kaders en doelstellingen bepaald. Tevens wordt gekeken waar en wanneer deze zachte kant van de organisatiestrategie moet aansluiten op de harde, cijfermatige kant. Brandgurus werkt met haar eigen MVP-model waarin missie, visie en purpose zorgvuldig met elkaar worden verbonden. Vervolgens worden de bijbehorende waarden bepaald en de organisatiecultuur gedefinieerd. Brandgurus vat de uitkomsten tenslotte samen in een zogenaamd strategiehuis waarin ook direct de harde kant kan worden geïntegreerd.

  • Hoewel Brandgurus zich doelbewust niet bezighoudt met communicatiepositionering kan Julian opdrachtgevers desgewenst wel ondersteunen bij de uitwerking van de media en middelen die uit de strategie voortvloeien. Deze ondersteuning varieert van het opstellen van de briefing tot het selecteren, briefen en begeleiden van de uitwerkingspartners of het controleren van de uiteindelijke materialen. Julian kan dit zowel op de voorgrond als op de achtergrond verzorgen, waarbij hij het interne team traint en begeleidt tijdens het proces.

  • Indien er sprake is van een herpositionering of merktransformatie wordt er meer van de organisatie en haar mensen verwacht dan alleen een vertaling in externe communicatiemiddelen. Julian adviseert het leiderschapsteam tijdens dit proces over de bijpassende leiderschapsstijl, het gewenste voorbeeldgedrag en de bijbehorende communicatie. Daarnaast begeleidt hij de noodzakelijke gedragsverandering binnen de overige lagen van de organisatie en adviseert hij bij de eventuele cultuurtransformatie.

Julian aan het woord